8 kwietnia 2015 r., Rzeszów

Zamówienia publiczne - wybrane elementy systemu w roku 2015.

  • liczba uczestników: 53 osoby /Władze oraz pracownicy JST /
  • prowadzący: Piotr Sperczyński - wykładowca i trener zamówień publicznych, dysponujący 21 letnim doświadczeniem w zakresie zamówień publicznych (od 1994 roku), w tym co najmniej 10 letnim doświadczeniem jako arbiter wpisany na listę Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Prowadząc Pracownię Zamówień Publicznych, doradza w przygotowaniu / procedurach zamówień publicznych zamawiającym, wykonawcom i kontrolującym zamówienia publiczne. Uznany specjalista i ekspert (zamawiający, kontrola zamówień publicznych), który po zakończeniu szkolenia pomaga jego uczestnikom w sytuacjach konfliktowych i problematycznych.
  • tematyka:
    1. Zamówienia publiczne i podstawowe informacje dotyczące funkcjonowania systemu. Zmiany w przepisach.
    2. Zamówienia publiczne oczami: kierownika jednostki / pracownika zamawiającego / wykonawcy / kontrolującego zamówienia publiczne.
    3. Definicja, obowiązki i narzucone wymagania dotyczące kierownika zamawiającego - ZESTAWIENIE.
    4. Pracownicy zamawiającego, a zamówienia publiczne realizowane w jednostce - PUNKTY KRYTYCZNE.
    5. Przygotowanie do postępowania - PRAWIDŁOWE I NIEZGODNE Z PRAWEM ROZWIĄZANIA:
    - wartość zamówienia - potrzeba dokonania wyliczeń i planowania zamówień publicznych.
    - opis przedmiotu zamówienia - potrzeby zamawiającego, a ograniczenia wprowadzone przepisami Prawa zamówień publicznych.
    - Warunki udziału w postępowaniu - ograniczenia i bariery.
    - Kryteria oceny ofert - oferta najkorzystniejsza.
    - Specyfikacja istotnych warunków zamówienia - instrukcja obowiązująca zamawiającego i wykonawcę.
    - Tryby postępowań o udzielenie zamówienia publicznego - ZAMÓWIENIE Z WOLNEJ RĘKI.
    6. Wybór wykonawcy - BADANIE I OCENA OFERT -zawarcie umowy.
    7. ANEKSY - ZMIANY DO UMOWY.
    8. Specyfika zamówień wynikająca z tzw. finansowania (środki unijne).
    9. Zestawienie najważniejszych NIEPRAWDŁOWOŚCI: przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy.
    10. Jak przygotować i prowadzić postępowania dotyczące zamówień publicznych - panel dyskusyjny.

    Po zakończeniu szkolenia chętni przedstawiciele jst skorzystali z bezpośrednich konsultacji z prowadzącym.

 

Zdjęcia: PSST