Gmina i jej jednostki organizacyjne jako jeden podatnik - centralizacja rozliczeń VAT
• liczba uczestników: 90 osób /Władze oraz pracownicy JST /
• prowadzący:
Tomasz Rzepa – straszy menedżer w Departamencie Podatkowym firmy doradczej KPMG, posiadając blisko 10-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym dla klientów różnego rodzaju branż, w tym również dla samorządu terytorialnego. Specjalizuje się w zakresie podatku VAT. Jego doświadczenie obejmuje koordynację kompleksowych przeglądów rozliczeń podatku VAT, bieżące doradztwo w zakresie tego podatku, jak również reprezentowanie klientów w trakcie kontroli i postępowań podatkowych.
Tomasz Dereszewski - supervisor w Departamencie Podatkowym firmy doradczej KPMG. Posiada ponad 6 letnie doświadczanie w zakresie doradztwa podatkowego, które zdobywał w tzw. Wielkiej Czwórce oraz uznanych kancelariach prawnych i podatkowych. Specjalizuje się we wdrażaniu rozwiązań z zakresu podatku od towarów i usług, głównie dla podmiotów z sektora finansowego, medycznego oraz jednostek samorządu terytorialnego. Od 2012 współpracuje na stałe z jednostkami samorządu terytorialnego w kwestiach związanych z odliczaniem podatku VAT.
• tematyka:
1. Centralizacja czynności wewnątrz gminy
2. Gmina i jednostki budżetowe jako jeden podatnik
3. Centralizacja rozliczeń podatkowych w Gminie
4. Ograniczenie ryzyka wynikającego z KKS oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie finansów publicznych
5. Centralizacja rozliczeń gminy szanse i zagrożenia.